tisdag 1 mars 2011

Nacka Byggnadsvård & Inredningsutbildning



Hej!

Idag har det blivit en sväng till båda Nacka Byggnadsvårds butiker. För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är ett paradis om man som jag gillar alla möjliga tänkbara delar till gamla hus. Det finns allt från kakelugnar, dörrar och fönster till knoppar, beslag och skruvar. Jag och sambon är nu på jakt efter sekelskiftes pardörrar till lägenheten men vi har inte riktigt bestämt oss än, måste mäta och fnula lite till. Vi har ju inte jätte mycket yta att spela på på våra 51 kvm. 

Sen har jag en liten fundering på att gå en utbildning på "Arkitektskolan för inredningsdesign" blir det väl på svenska antar jag... En dansk skola där man kan läsa inredning på distans. Är det någon som vet något mer om skolan eller känner någon som läst där? Jag är jätte nyfiken och skulle gärna höra lite om era erfarenheter, vore toppen bra!

Ha det bra allihopa!


2 kommentarer:

  1. Hej gumman! Vad kul att du skaffat blogg igen!! Hoppas på mkt uppdaterande då du sprider så mkt skaparglädje och inspiration! :) Längtar tills jag får se er lilla lägenhet på riktigt...Hoppas kunna boka en Sthlms-trip till våren (april, maj kanske!) Vad kul att du följer mitt hästletande också, det är väldigt svårt att hitta den rätta kan jag tala om! Har nog blivit lite kräsen med tiden också haha! Ha det bäst så hörs vi här på bloggarna snart igen! Puss o kram Tanja

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken fin blogg. Ska länka genast! Hörde att du fått tag på syster.
    Hoppas allt är bra med dig.
    Vilka fina askar du gjort, du är då duktig på det
    Där .

    Kram

    SvaraRadera